Thursday, November 25, 2004

Wetenschatschap

Boodschappenlijstjes

Loop ik boodschappen
in te slaan in Zuikertuintje
van mijn lijstje
sjouwt zo’n lijpe achter mij
aan
ook met een lijstje
en schrijft alles op
wat ik mijn karretje kwak
ik zeg
vent lazerstraal op
wat loop je achter mij
aan te zeulen
zegt ie
dit is een experiment
ik zeg krijg de klerepokken
met je experiment
loop ik door
naar de bak met kazen
vraagt ie
hoe spel je camembert
nu word ik wel nieuwsgierig
en vraag vriend wat is dat
voor een experiment
zegt ie
met een zelfingenomen grijns
van een dorpspsychiater
straks
hebben wij twee lijstjes
waarop precies hetzelfde staat
maar ieder met een ander doel
dat van u is een voornemen
dat van mij is een feit
zo ziet u dat
dezelfde informatie
verschillende betekenissen heeft
ik zeg oh ja loop je
daarvoor
achter mij aan te sjouwen
voor je reinste flauwekul
hier pak aan (wrijf ik de camembert
in zijn academisch geschoolde smoel)
dit is voor jou dan het derde doel
punt.


(Naar John Searle, Expression and Meaning)

Professor K.

1 comments:

Anonymous Anonymous a bisa...

Zo zo Kompader K. ;-)
Daryanani

4:55 AM  

Post a Comment

<< Home