Saturday, October 09, 2004

Ik-ben-het-zat Rap

Ik ben een Antilliaan
Daar heb je geen boodschap aan

Als ik win dan ben je blij
Als ik verlies zet je mij opzij

Jij wilt dat ik mij integreer
En mijn afkomst helemaal negeer

Jij zegt je geduld is op
Het liefst geef je mij een schop


Refrein (2x):
Holy shit, man
Fuck a duck, man
Ik ben niet zat, man
Maar ik ben het wel zat, man

Jij gaat wel lekker naar de west
Dat vind jij allemaal best

Jij komt daar dan ook heel vaak
En dan is het meteen ook raak

Je wordt daar welkom geheten
Door al die politieke scheten

Zij spreken Nederlands tegen jou
En bekennen ook je vrouw


Refrein (2x):
Keep your money, man
Put it in your ass, man
Ik ben niet zat, man
Maar ik ben het wel zat, man

Luisteren jullie in Den Haag
De bevrijding begint vandaag

Wij jongeren zullen voortaan
Onze eigen weg begaan

De revolutie heeft besloten
Om te beginnen bij jullie kloten

Jullie kunnen onze kant nog kiezen
Of pak anders maar je biezen


Refrein (2x):
Watch your ass, man
We’ll kick it hard, man
Ik ben niet zat, man
Maar ik ben het wel zat, man

En jullie daar in Willemstad
Maak je borst alvast maar nat

Jullie hebben ons in de steek gelaten
Politiek gelul zal niet meer baten

Wij komen in grote getale
Ons gelijk bij jullie halen

Het hele eiland ligt op zijn gat
En wij zijn het nu wel zat


Refrein (2x):
Beef niet zo, swa
Wees niet bang, swa
Ik ben niet zat, man
Maar ik ben het wel zat, man

Ik ben het wel zat, man
Ik ben het zat, man
Ik ben zat, swa
Zat, swa
... Swa?

K. & P.

3 comments:

Anonymous Anonymous a bisa...

Yo, Yo, Yo...
Put your hands in the air and wave it like you just don't care...
Let me hear you say YEAH!...
Thumbs Up!

Daryanani

4:19 AM  
Anonymous Anonymous a bisa...

...Verborgen talent als rapper??!mooi hoor!..was iedereen t maar `s een keer zat op Curacao.
Elroi

5:07 PM  
Anonymous Anonymous a bisa...

hipokresía (1985)

bo ke siñami kon pa biba
pa adaptá y entegrá
pa'asina sin bergüenza
bo por bisa rumán nos ta

pero bo n'ta kòrda
ku den skondí
ta'ami tesun ku bo ta buska
ku mi baile y mi harí
pa lagabu lubidá
maske ta pa un ratu
e farsa di bo bibá

10:02 AM  

Post a Comment

<< Home