Tuesday, November 22, 2005

Gemeente Bonaire

Goede morgen, met Balkenende hier,
mag ik de Burgermeester aan de lijn?

Is ie al weg?... Maar het is pas elf uur bij u!
Nederlandse tijd?... Ja, dat klopt, bij ons is het al vijf uur.

Op zijn mobieltje bellen? Lijkt mij een goed idee.
Hallo, Burgermeester!... Oh, u zit al op zee.
Al iets gevangen? Ik heb mijn vrouw twee mootjes dradu beloofd.
Geweldig zeg, stuurt u ze maar met het eerstvolgende KLM vliegtuig mee.

Nu even zakelijk Burgermeester,
u heeft nog geen begroting ingediend.
Die van drie jaar geleden kunnen wij niet weer gebruiken,
we moeten nu echt iets nieuws bedenken.

Wij kunnen niet weer honderd vissersbootjes financieren,
wat doen jullie daar allemaal mee?
Als plantenbakken gebruiken?
Burgermeester, dit kan ik niet langer verdedigen,
ik moet helaas negatief adviseren

Overlast van ezels?
Nee, die willen wij hier niet.
Waarom denkt u niet aan slachten,
ezelsbiefstuk moet best smaken.

Het aantal hotelkamers uitbreiden?
Moet dat nu echt?
Er zijn al gemiddeld vijf kamers per toerist
en meer hotels dan huizen in Kralendijk.

Nu even iets privé.
Hoe staat het met mijn vakantievilla,
is de onderwatergarage voor mijn duikbootje al klaar?

Prachtig kerel,
ik moet nu gaan.
Wij bellen elkaar weer
morgenochtend om negen uur.

Hallo?... Nee, Nederlandse tijd!

(Dit is een aangepaste versie van een artikel dat eerder is verschenen.)

0 comments:

Post a Comment

<< Home