Monday, September 13, 2004

Gemeente Bonaire anno 2007

Hallo, met Balkenende,
mag ik de Burgermeester aan de lijn?

Hij is al weg?... Maar het is pas elf uur bij u!
Hij werkt Nederlandse tijden?
Ja klopt, bij ons is het al vijf uur.

Op zijn mobieltje bellen? Lijkt mij een goed idee.
Hallo, Burgermeester?...U zit al op zee.
Al iets gevangen? Ik heb mijn vrouw een dradu beloofd.
Oh gelukkig, u stuurt het met de eerstvolgende KLM mee.

Nu even zakelijk Burgermeester,
u heeft nog geen begroting ingediend.
Die van drie jaar geleden weer gebruiken?
Dat gaat zomaar niet.

Wij kunnen niet weer duizend vissersbootjes sturen,
wat doen jullie daarmee?
Jullie gebruiken ze om regenwater
op te vangen in de tuin?
Burgermeester dit kan niet door de beugel,
deze keer zeg ik wel nee.

Overlast van ezels?
Nee, die willen wij hier niet.
Waarom denken jullie niet aan slachten,
wat dacht u van ezelsbiefstuk?

Het aantal hotelkamers uitbreiden?
Moet dat nu echt?
Jullie hebben al vijf kamers per toerist
en meer hotels dan huizen in heel Kralendijk.

Nu even iets privé.
Hoe staat het met mijn vakantievilla,
is de onderwatergarage
voor mijn duikboot al klaar.

Prachtig kerel,
maar nu moet ik gaan.
Wij bellen elkaar weer
morgenochtend om negen uur.

Hallo...nee, Nederlandse tijd!


Kompader

Bonaire anno 2004

0 comments:

Post a Comment

<< Home