Monday, September 06, 2004

Studeren op Curaçao: deelnemen aan sociale activiteiten

Mijn naam is Nuelette Marguérite Adams.
Precies 29 jaar geleden in December heb ik mijn debuut gedaan op aarde. Ik ben de “grawatá” (kleinste dochter) van mijn familie. Ons gezin bestaat uit vier leden: vader Harold Adams, moeder Magda Adams-Albers, grote zus Hassène Bernadina-Adams en MIJZELF!

Persoonlijk ben ik heel rustig; ik hou niet van veel drukte.
Ik hou veel van muziek. Ik luister naar bijna alle type muziek, mijn voorkeur is meer voor soft of jazz muziek.
Mijn favoriete kleuren zijn: zwart/wit, blauw en bruin/licht bruin.
Ik hou ervan om bezig te zijn op mijn PC: kaartjes ontwerpen, uitnodigingen, nieuwe programma’s uitproberen e.d.

Ik heb 2½ jaar Algemene Bedrijfseconomie gedaan aan de Universiteit van de Nederlandse Antillen (UNA). Na 2½ jaar heb ik de beroepsopleiding Management Information Systems gedaan en momenteel ga ik beginnen met het afronden van mijn Bachelor in Internet Based Information Systems aan de UNA.

Ik probeer zoveel mogelijk iedereen te helpen, waar het nodig is. Het is misschien ook daarom dat ik echt iets heb met Service Clubs!
Ik was, tijdens mijn studiejaren bij de UNA lid van een internationale studenten organisatie bij de UNA, AIESEC genaamd. Daar was ik in het eerste jaar als gewoon lid aangenomen, daarna was ik voor twee jaar Marketing Coördinator. Het was echt een leuke ervaring, vanwege het feit dat naast mijn studie ik mijzelf ook kon verrijken met alle informatie en belevingen die mij toen werden aangeboden.

Wat AISEC deed, was studenten/ jonge mensen opleiden om later als volmaakte professionelen te kunnen fungeren in de gemeenschap. Naast het kunnen bijwonen van internationale congressen in één van de lidlanden die deel uitmaken van AIESEC International, hadden wij (dus niet alleen studenten die lid waren van de organisatie, maar ook studenten die niet lid waren en die zich daarvoor hadden opgegeven) de mogelijkheid om stage te lopen in één van de lidlanden van AIESEC. Dit was echt een uitdaging.

Momenteel ben ik lid van de service club “The Sunset Optimist Club of Curaçao” als Club-Secretary. De internationale (moeder) organisatie is in St. Louis, USA.
De club werkt voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar die het min of meer moeilijk hebben. De projecten die wij organiseren zijn erop gericht om het beste te halen uit de kinderen.

Voorbeelden van projecten die wij tot nu toe hebben georganiseerd zijn:
• Un regalo di Pasku (waarbij een aantal arme gezinnen van een kerstdiner konden genieten, als ook een pakket met primaire benodigdheden voor de familie ontvingen; de kleintjes hebben van Santa Claus een cadeautje gekregen);
• ‘Skohe bo plato, skohe bo Jazz’ (dit was meer een promotioneel project voor onze club);
• 3rd Caribbean District Conference (in ons eerste jaar van bestaan waren wij al aangewezen als gastland voor deze conferentie die bijna 200 gasten telde);
• Musical Vacation (dit was een project waarbij gedurende zes weken lang kinderen van stichtingen in de wijk Montaña deel konden nemen aan het leren beheersen/spelen van verschillende instrumenten);
• Baseball Academy (hierbij hebben we kinderen van internaten benaderd en hen de mogelijkheid gegeven om deel te nemen aan de Baseball Academy van Hensley Meulens)


Ik vind het leuk dat ik lid ben van deze club, omdat wij samen werken aan projecten voor kinderen. Het prachtige hiervan is, dat de kinderen echt dankbaar zijn en dat wij hun toch iets kunnen aanbieden. Ik investeer mijn tijd daarom heel erg nuttig en ik heb er echt geen spijt van. De glimlach op de gezichten van de kleintjes, hun dankbaarheid...nou, dat zegt al alles.

Verder zou ik toch willen benadrukken dat het voor studenten vooral belangrijk is om deel te nemen aan studentenorganisaties of service clubs, omdat je als student en als persoon rijker wordt aan informatie, je leert om te gaan met verschillende karakters binnen een groep, werken in groepen en vooral, je legt contacten hier en daar die belangrijk kunnen zijn voor je eigen toekomst, b.v. wanneer je gaat solliciteren.

Een ieder die interesse heeft om deel te nemen aan onze club of informatie wilt hebben over de club en de projecten die we organiseren, kan gerust contact met mij opnemen. Mijn e-mail adres is nmadams_29@hotmail.com

Ik wil tot slot een compliment geven voor de site. Het is een leuke site, erg educatief en maakt de naam waard!!!! LEARN FOR FUN


Netty

0 comments:

Post a Comment

<< Home