Wednesday, July 28, 2004

Enkele reis Curaçao

...Op een broeierige augustusavond streelde ik zijn magere handen en masseerde de knokige vingerkootjes.
Frank lag roerloos met gesloten ogen. Zijn borstkas bewoog licht op en neer. Terwijl ik zijn klamme voorhoofd kuste, sloeg hij zijn ogen op en trok me naar zich toe. Nauwelijks hoorbaar fluisterde hij: ‘Teresa, wil je met me trouwen?’
De volgende dag kocht ik een fles champagne en twee smalle ringen waar ik onze initialen in liet graveren. Frank zat rechtop in bed, gestut door een stapel kussens, toen ik arriveerde. We schoven de ringen zonder te spreken aan elkaars vingers en dronken met voorzichtige slokjes champagne uit dezelfde glazen waar we ook aan de noordkust uit hadden gedronken. En ik zei: ‘Nu ben ik altijd van jou. Zo wil ik het.’
Een week later was ik weduwe.


Een fragment uit:
Enkele reis Curaçao
Hennie Harinck, 2004
Uitgeverij Archipel, Amsterdam
ISBN 90 6305 127 1 / NUR 301

Een gevoelig en realistisch verhaal over het leven op Curaçao. Je voelt en ziet het gebeuren.

0 comments:

Post a Comment

<< Home