Sunday, April 09, 2006

De helpdesk

‘Wat moet ik nu doen?’
‘Ga met uw cursor naar het icoontje in de linkerbovenhoek van uw beeldscherm en klik op de rechtermuis.’
Ik heb maar één muis.’
‘Op de rechterknop van uw muis. Wat doet hij?’
‘Hij doet niets!’
‘U bent niet ingelogd. U moet een nieuw paswoord aanmaken.’
‘Waar?’
‘Waar staat: nieuw paswoord aanmaken.’
‘Dat klinkt logisch, ja.’
‘Is het gelukt?’
‘Nee, hij zegt: uw paswoord is te kort.’
‘Hoe lang is uw paswoord?’
‘Drie letters.’
‘Te kort, het moeten er minstens zes zijn.’
‘O.k. dan maak ik er meervoud van. Een moment, er is iemand aan de andere lijn. Hallo, met Bob. O, dag schat, ik ben even bezig. Ik ben aan het surfen op de digitale snelweg. Nee, ik flikker niet van de plank, ik stuur je een SMSje wanneer ik klaar ben.’
‘Verschijnt de wizard?'
‘Nee, dat was mijn vrouw.’
‘U moet nu een plug-in downloaden, maar uw browser moet geen pop-ups blokkeren.’
‘Al sla je me dood.’
‘Een betere oplossing is als u een stekkerklare modem aanschaft van één meg en die aansluit op de voorste usb-poort, want die is direct verbonden met het moederbord, of anders aansluiten op een routertje zodat u draadloos op het net kan.’
‘Dat snap ik.’
‘Anders nog iets?’
‘Nee, dank u.’

K.

0 comments:

Post a Comment

<< Home